Jen v naší zemi působí na trhu mnoho nejrůznějších firem, které produkují nejrozličnější výrobky a služby. Avšak ať už je jejich zaměření jakékoliv, existují určité předpisy, kterými se musí řídit úplně všechny.
Některá z nich samozřejmě dávají více smyslu než jiná, avšak prakticky pro každé z nich se najde důvod. To platí i pro nařízení mít jasně uvedeno fyzické sídlo firmy, tedy adresu, na které najdeme její hlavní ředitelství, případně, pokud jde o zahraniční firmy, adresu jak hlavního ředitelství, tak i hlavní pobočky v dané zemi.
Můžeme se samozřejmě ptát, proč je to tak důležité. To platí zvláště v dnešní době, kdy mnoho společností operuje prakticky pouze přes internet. A k čemu nám bude fyzická adresa u e-shopu? Ovšem tak jednoduchá daná situace není.
V první řadě jde samozřejmě o úřady. Ty stále v mnoha případech posílají papírové dokumenty. Je to z toho důvodu, že zákon nařizuje, aby obě strany měly fyzickou kopii. A k tomu musí vědět, kam mají být doručeny. A vzhledem k tomu, že každá firma jedná s úřady, je pochopitelné, proč je to nezbytné.
Dobrá, ale jaký význam to má pro nás, zákazníky? Koneckonců, tato informace musí být snadno dostupná i pro nás. Z jakého důvodu, když naprostá většina z nás s vedením firmy nikdy jednat nebude?
Pravdou je, že důvody zde jsou. V první řadě se můžeme přesvědčit, zda se jedná o skutečně solidní firmu, nebo takovou, která sídlí někde v zahraničí. To je důležité zvlášť v dnešní době, kdy jsou nákupy přes internet velmi obvyklé. V případě, že máme zájem, si tak můžeme snadno ověřit, zda skutečně na uvedené adrese existuje.
Také je to užitečné v případě reklamace, abychom věděli, kam máme ono poškozené zboží poslat. Tak máme mnohem větší naději na to, že bude úspěšně vyřešena.
Je tedy jasné, že i toto opatření má své poměrně dobré důvody. A ačkoliv se to mnohým firmám příliš nelíbí, je rozhodně dobře, že bylo zavedeno.